• موج سوم، هایپرمارکت‌ها

    احداث فروشگاه‌های جدید

از رغبت سرمایه‌گذاران خصوصی تا راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌های جدید

احداث فروشگاه‌ پروما در سال 1379 در مشهد اولين سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در اين حوزه بود که در سال 1383 به بهره برداري رسيد. سال 1384 گروه ماجد الفطیم با سرمایه‌گذاری60 میلیون دلاری، و اجاره زمین به مدت بیست سال از شهرداری تهران توانست مجوز اولین فروشگاه زنجیره‌ای بین المللی را در ایران دریافت نماید و چهار سال بعد هایپراستار در غرب تهران افتتاح شد. گروه ماجد الفطیم با تركيبی از خريد و تفريح، مفهوم جديدی را در خرده ‌فروشی ايجاد كرده و توانست موفقیت نسبی‌ای را کسب نماید و به دنبال آن شعب دیگری در شیراز و اصفهان و در سالهای اخیر شعبه شرق تهران در مجتمع تیراژه، شعبه مجتمع تجاری کوروش در بزرگراه ستاری و شعبه چهارراه لشکر را بازگشایی نماید.د

اتکاد

سازمان اتکا بیش از 440 فروشگاه در سطح کشور دارد، اتکا 5 واحد تولیدی عظیم در صنایع روغنی و بهداشتی را در مالکیت دارد، همچنین 3 کارخانه قند و شکر و سهامداری 2 کارخانه قند شکر مرودشت و قند پارس، اتکا را در جایگاه بزرگ ترین تولید کننده قند و شکر کشور قرار داده است. اتکا در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز از قطب های بزرگ کشور محسوب می شود که انواع گوشت ، محصولات لبنی، صنایع تبدیلی و … را تولید می نماید. فروشگاه های اتکا زمان زیادی است که در خاطر مردم حضور دارد ، در سال های اخیر با افزایش رغبت مردم به خرید از فروشگاه های زنجیره ای اتکا با تغییر مدیریت وطراحی فروشگاه های خود در صدد افزایش سهم خود از این بازار است.د

شهروندد

سی و دو شعبه شهروند در مناطق مختلف تهران میزبان خانواده ها برای تهیه مایحتاج روزانه شان هستند. شهروند ها با ثبات ترین مجموع فروشگاه های زنجیره ای بوده اند، از همین باب سهم قابل توجهی از مشتریان آن ها سال های زیادی است که به شعب شهروند برای خرید مراجعه می کنند. شهروند در تلاش است به سمت بکارگیری روش های پیشرفته فروشگاهی از جمله کارت های اعتباری و فروش‌الکترونیکی برای جذب مشتری بیشتر حرکت نماید. د

رفاهد

مالکیت 215 شعبه در سراسر کشور متعلق به گروه سهامداران رفاه شامل: بانک ملی ایران، بانک صادرات ایران، بانک ملت، بانک تجارت، بانک سپه، شهرداری تهران و شهرداری کلانشهرها، مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، بیمه ایران، بیمه مرکزی، بیمه آسیا، بیمه البرز می باشد. رفاه در سال های اخیر بدنبال تغییر است از همین رو سند افق 1404 خود را تنظیم کرده است و در مسیر آن گام بر می دارد. در این سند ذکر شده است: در افق ۱۴۰۴، شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه اولین انتخاب مشتری در بازار خرده فروشی کشور خواهد بود که با مدل های کسب و کار در تراز جهانی و به اتکای سرمایه انسانی خود و با به کارگیری فناوری روزآمد، تجربه خرید متمایزی را برای مشتریان و رابطه پایدار همکاری را با شرکای تجاری خود به ارمغان می آورد.د

هایپراستارد

هایپر استار توسط گروه ماجد الفیصل در محدوده غرب تهران افتتاح شد. لوازم برقی، وسایل آشپزخانه ابزار، ملزومات مسافرت، وسایل ورزشی، دستگاه های صوتی و تصویری ، مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، و تقریبا هر لوازم و ملزوماتی که برای زندگی کردن مورد نیاز است را می توان از هایپر استار تهیه کرد. دامنه انتخاب خریداران در هایپر استار بسیار گسترده است، این تنوع کالا در کنار خدماتی همچون پارکینگ رایگان ، ارسال کالا های حجیم، زمین بازی کودکان، شعب رستوران ها و فست فود های مطرح، و فروشگاه مجزای برندها و کارواش ماشین موجب شده است تا هایپر استار رفتن، عادت هفتگی خانواده ها باشد. هایپر استار امروز با شعب دیگری همچون چهارراه لشگر، تیراژه 2، کوروش(ستاری) و شعبه در حال احداث جماران حضور پررنگی را در تهران تجربه می کند. در شهرهای دیگر همچون اصفهان و شیراز خانواده ها می توانند از هایپر استار خرید داشته باشند.د

هفت

شرکت فروشگاههای زنجیره ای اوشانک در اواخر سال 1390 با هدف راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل شد. آن ها در سال 92 با سرمایه گذاری گروه تجاری گلستان، به راه اندازی فروشگاه های محلی تخفیفی با نام هفت در سطح تهران اقدام نمودند و امروزه از 49 فروشگاه با این نام در تهران می توان خرید نمود. از ویژگی های مطرح شده برای فروشگاه های هفت، قیمت مناسب برای اقلام ضروری، امکان خرید آسان و سریع، تعداد کارکنان محدود، گردش بالای اقلام و سطح فروش 250 تا 500 متر می باشد.د

هایپرمی

هایپرمی بیش از پنج شعبه بزرگ در تهران راه اندازی نموده که از جمله آن ها می توان به هایپرمی مجتمع  مگا مال در شهرک اکباتان و هایپرمی جنب بزرگراه کاوه اشاره نمود. هایپرمی به جهت وسعت فروشگاه از تنوع خوبی برخوردار است، آن ها برای جذب و رضایت مشتریان شرایط ویژه فروش کالا با تخفیف 10 الی 55 درصد را دارا ی باشند و با تاسیس باشگاه مشتریان در راستای اطلاع رسانی و خدمات هرچه بیشتر به مشتریان وفادار قدم های تازه ای در راستای مشتری مداری برداشته اند.د

جانبود

فروشگاه های جانبو با صرف جویی در هزینه های فروشگاهی و ارایه کالا به مشتری سعی دارد پایین ترین قیمت را برای خرید به مرد پیشنهاد دهد، و مشتری تنها بها ارزش واقعی کالا را به پردازد. آنها در فروشگاه های خود اجناس را در کارتن ارایه می دهند، تبلیغات اضافی که در قیمت کالا ها سر شکن می شود را حذف نموده اند، و به شرط حفظ خدمت رسانی از حداقل پرسنل بهره می برند. همه این اقدامات برای آن است که قیمت تمام شده کالا ها را بتواند پایین بیاورند، و رضایت مشتری را در این خصوص جلب نمایند. جانبو 110 شعبه در تهران و حومه آن افتتاح نموده و در هر روز در حال گسترش بیشتر در تهران و سایر شهرستان ها می باشد. د

کوروشد

فروشگاه های تخفیف افق کوروش در مدتی کوتاه به دنبال استقبال مردم توانسته است ، در بیشتر استان های کشور فروشگاه های خود را افتتاح نماید، استان های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، البرز، اصفهان، قم، فارس، مازندران، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی، در مجموعه در کل کشور 272 فروشگاه با این نام اقدام به عرضه کالا می نمایند، کورش در تهران بیش از 72 شعب دارد و در افق 5 ساله ترسیم نموده در پایان سال 97 آنها قصد دارند بیش از پانصد شعب را در اختیار داشته باشند. فروشگاه های تخفیفی کوروش با اعمال تخفیف بر روی همه کالا ها، این تخفیف را به عنوان سود مشتری از خرید عنوان می کند.د

د


  • فروشگاه اتکا

    سال 1347


  • فروشگاه شهروند

    سال 1373


  • فروشگاه رفاه

    سال 1374


  • فروشگاه هایپراستار

    سال 1388


  • فروشگاه هفت

    سال 1390


  • فروشگاه هایپرمی

    سال 1391


  • فروشگاه جانبو

    سال 1391


  • فروشگاه کوروش

    سال 1392

© Copyright - نیک آوین Nickavin Business Development Co. | All Rights Reserved .